divendres, 31 de gener de 2020

Beguda isotònica amb aigua de mar


A continuació tens una recepta fàcil per a preparar una beguda isotònica que t’ajudarà a recuperar-te després d’una gran pèrdua d’electròlits (exercici d’intensitat, diarrea o vòmits).


Ingredients:
  • ¼ de litre d’aigua de mar.
  • ¾ de litre d’aigua.
  • El suc d’una llimona.
  • 2 cullerades de postres de mel.







Si un cop barrejat tot s’escalfa una mica i ho guardem en un termo ho assimilarem millor. S’ha d’anar prenent de mica en mica de forma espaiada. En cas d’esportistes es pot començar a prendre una mica abans de l’activitat, seguir prenent durant l’esforç i continuar una estona més un cop acabat l’exercici. Així millorarem el rendiment i afavorirem la recuperació.

Àpali, a fer exercici.

Aigua de mar, el plasma de Quinton

René Quinton (1867-1925), francès amb formació científica i humanista, va ser un gran personatge de la seva època, al mateix nivell que Pasteur i Darwin, molt reconegut i amb un llegat enorme per al futur.
Entre altres coses, ens va aportar el gran valor de l’aigua de mar com a font de salut, que és del que parlarem en aquest article. A l’aigua de mar l’anomenen el plasma de Quinton, ja que aquest, juntament amb els seus col·laboradors, va demostrar que es podia substituir la sang per una dissolució d’aigua marina amb aigua dolça en una proporció d’un a tres, que és la mateixa concentració que la de la sang. Això es deu al fet que l’aigua de mar conté els mateixos elements biodisponibles de la taula periòdica que el nostre medi intern (líquid extracel·lular, sang...) i en la mateixa proporció. Així doncs, restablir aquest medi intern amb aigua de mar facilitava que les cèl·lules es nodrissin correctament i recuperessin la seva funcionalitat.
Durant dècades van estar subministrant aigua de mar isotònica en hospitals a través d’injeccions, i es van obtenir tals resultats en la recuperació de pacients amb malalties diverses que Quinton va obtenir un gran reconeixement per part dels seus contemporanis, tant metges com ciutadans.

Propietats de l’aigua de mar:
  •          Antisèptica i antibiòtica. Es pot utilitzar com a col·lutori.
  •         Gran cicatritzant.
  •         Ajuda a la digestió, per la pesantor, contra l’acidesa i aporta pro i prebiòtics.
  •         Reconstituent, per a convalescents.
  •         Depurativa, laxant.
  •         Nutritiva, per a esportistes...
  •         Alcalinitzant, remineralitzant. Per a nombroses malalties (osteoporosi, reumatisme, fatiga crònica...).


La podem agafar directament:
Avui dia en venen, però també es pot agafar directament del mar. El que sí que hem de tenir en compte és que no l’hem d’agafar a prop de zones no salubres (desaigües, ports...), que la mar estigui calmada i anar una mica endins i agafar-la a un metre o més per sota de la superfície. Quan hi vaig jo, n’agafo un parell de garrafes de vidre i, si no s’exposa al sol, es conserva bé durant uns quants mesos.

Quanta en podem prendre:
De manera preventiva, és suficient un got diari d’aigua de mar isotònica. Com a màxim en prendrem un quart de litre per dia (sense dissoldre).

Com la podem prendre:
Externament, un bon bany té grans beneficis per a la pell i per al sistema respiratori (només la brisa marina quan passegem ja ens ajuda).
En dejú, sense dissoldre i de cop (hipertònica) si volem un efecte laxant, depuratiu i desinfectant (col·lutori).
Per obtenir la resta de propietats s’ha de prendre dissolta (isotònica) i de mica en mica durant el dia, per aprofitar-ne els nutrients.

Així doncs, ja ho sabeu, quan aneu al mar aprofiteu per fer-ne un traguet, però no us passeu, que si no haureu de córrer al lavabo.
Per a més informació, visiteu la Fundació Aqua Maris: http://www.aquamaris.org/. Es troba a Badalona, i allà podreu obtenir aigua de mar.
Salut. 

diumenge, 26 de gener de 2020

Em responsabilitzo de la meva salut?

Hem deixat la nostra salut en mans de tercers: metges, terapeutes, amics, no-amics, mitjans de comunicació, empreses i la seva publicitat... No està malament rebre ajuda externa, sempre i quan ens assegurem que sigui de qualitat, però això no vol dir que ens quedem de braços creuats sense fer res. Al contrari, ens hem de convertir en el màxim responsable per a estar bé, i això implica acció, no només esperar que algú altre ens arregli els problemes.
Quan passem a l’acció ho hem de fer de dues maneres: deixant de fer allò que ens fa estar malament i fent allò que necessitem.
Molts cops amb el primer pas ja n’hi ha prou. La majoria de problemes de salut apareixen perquè estem fent alguna cosa incorrecta que crea un desequilibri en el nostre cos: pensaments destructius, aliments insans, mala posició o mals exercicis... Quan traiem aquestes causes de disharmonia, el cos té una capacitat extraordinària de recuperar el seu equilibri, reparar i regenerar-se. De fet, ho està fent constantment, però sovint el portem a extrems insostenibles on es veu desbordat. Quan ens deslliurem de l’estrès al qual estem sotmetent-nos (sovint sense adornar-nos-en) el cos, per si sol, recupera el seu estat d’harmonia i salut (en la majoria dels casos). Així doncs, molts cops, per a estar bé, no cal que fem res, tan sols deixar de fer el que no ens convé. I com podem saber què hem de deixar de fer? Primerament haurem d’observar-nos, posar una mica de sentit comú i no enganyar-nos. Per tal que aquesta revisió sigui profunda i completa i no es quedi en el que és obvi, us recomano que la feu amb calma, com una meditació, connectant amb la vostra consciència més profunda i sàvia, i apunteu amb llapis i paper tot allò que surti. Un cop fet aquest pas, i si ho creieu oportú, també podeu demanar ajuda a algun professional que us acabi d’ajudar a veure la vostra situació amb més perspectiva i amb una bona base de coneixement.
Tot i així, i sempre havent fet aquest primer pas anterior, després podem agilitzar i reforçar el procés amb accions que ens ajudin. En aquest blog la intenció és anar mostrant moltes d’aquestes accions senzilles i naturals que ens ajudaran a estar millor, però volia deixar clar que el primer pas és deixar de fer allò que sabem que no ens va bé i assessorar-nos per veure si estem fent altres coses que desconeixem que ens van malament.
Normalment ens preocupem de la salut quan la perdem. Doncs cal canviar aquesta mentalitat (cultura) de relacionar la medicina o els terapeutes amb les malalties, en comptes de pensar en la salut i en com estar bé és el nostre camí. Jo soc terapeuta i tracto desequilibris, però, a més a més, intento responsabilitzar i ensenyar a la gent a saber viure naturalment, sense perjudicar-nos. El meu somni és que la majoria de la gent que ve a la meva consulta estigui sana i que entre els dos procurem que aquesta salut perduri. Quan recuperem una vida natural i harmònica amb la nostra naturalesa i la que ens envolta, pocs desequilibris apareixeran.
Som-hi!

dissabte, 16 de desembre de 2017

Canviar jo per canviar el món

No puc viure aliè al que passa al meu entorn ja que m’afecta, positivament o negativament. Per això em pregunto: puc fer quelcom perquè tot sigui positiu? Uiii, que complicat, en el món en que vivim..., tot positiu... Aleshores em ve una altre pregunta: què és positiu o negatiu? Uiii, ja m’estic embolicant, torno a lo pràctic. Jo em moc en diferents ambients: família, amics, societat, naturalesa, univers..., i tots tenen una cosa en comú: jo. No sé fins a quin punt puc canviar el que passa al meu entorn, el que si tinc clar és que jo puc canviar. Jo tinc el poder sobre mi, no sobre els altres. Sovint veig gent amb bona fe, que es preocupen i s’esforcen per canviar la societat perquè veuen alguna injustícia o quelcom que no els agrada. Em sembla fantàstic contribuir a construir un món millor. Jo també ho faig, per la senzilla raó que em sento part de tot i per tant procuro que tot estigui bé. M’agradaria que tothom visqués en pau, llibertat i dignament. Vull que la vida segueixi el seu curs natural i aquí incloc animals, naturalesa, terra, univers... Vull canviar moltes coses de fora i això fa que a vegades m’oblidi que només tinc el poder sobre mi. 

Jo em relaciono amb el que m’envolta a través de les meves accions però també a través de la meva essència, del meu estat, de la meva vibració. Si jo estic bé aquesta vibració (el meu estat de pau, harmonia, amor...) es transmetrà al meu voltant i sense fer res en concret la gent del meu voltant rebrà aquest benestar. Atenció perquè al contrari també passa, és per això que quan el nostre entorn no està bé hem de vigilar i estar nosaltres encara més bé que mai, per que no ens afecti i per mirar d’ajudar amb la nostra vibració als demés.
Per això, jo, en el meu afany de viure en un món millor, procuro ser en cada instant millor persona: créixer lliurement, en pau, amor i alegria. Cada dia l’afronto procurant que tot allò que vull estigui dins meu, treballant per a realitzar-me en tots els sentits. Quan m’aturo, em quedo en silenci i observo, m’adono de la incoherència de voler a fora el que no tinc a dins. Si vull amor, pau, justícia i harmonia a fora, el més sensat és començar a sentir i manifestar aquests valors i sentiments dins meu. Jo i la resta estem connectats, si jo estic bé ajudo a que els altres estiguin bé. Si vull transformar el meu entorn haig de començar per mi mateix. Si jo no estic bé, les meves accions, per bones que siguin, van acompanyades d’una vibració no adequada i el canvi no serà profund i serà contradictori.

Així doncs, hi ha varies maneres d’influir en les coses que m’envolten: puc directament mirar de canviar el que veig al meu voltant, puc també mirar de canviar les meves accions conscient que aquestes canviaran el meu entorn, o a més, també puc mirar de canviar els meus pensaments, la meva actitud i créixer espiritualment. Aquest darrer punt, no només és importantíssim, sinó que per mi és imprescindible, ja que dota de coherència i profunditat als altres dos.
Així doncs, sigui quina sigui la meva situació al voltant, a part de totes aquelles accions que faig, penso sempre en estar bé, en el sentit més profund, sentir la calma, serenor, pau, amor i alegria dins meu.

La vida és moviment, és canvi. Depèn de cadascú de nosaltres com serà el futur. Si vull que sigui diferent, així ho vull jo, no podem perdre temps i hem de començar a créixer i transformar-nos com a persones. Després, quan jo estigui bé tot lo altre vindrà sol. 

dissabte, 27 de maig de 2017

A partir del juny al parc de la Maternitat, Barcelona

Classes de Tai-txi i Txi-Kung




Benvolgudes amigues i amics, us presento les classes que faré a partir de juny: a més d’exercicis bàsics de Tai-txi i Txi-kung, farem meditacions, exercicis de sensibilitat interna i externa i automassatge en punts bàsics d’acupuntura.
Podeu venir el primer cop GRATIS!!

Què és el Tai-txi i Txi-Kung:
El Tai-txi i Txi-Kung són una sèrie d’exercicis suaus i harmònics que ens omplen d’energia, vitalitat i salut. És una pràctica mil·lenària que te els seus orígens en la filosofia i medicina xinesa, seguint la teoria del yin i del yang, amb la finalitat de preservar la salut i relaxar i enfortir el cos i la ment.

Per què practicar Tai-txi i Txi-kung?
T’ajudarà a tenir una bona postura i agilitat i aprendràs a moure’t sense esforç prevenint així problemes articulars i d’esquena. Al mateix temps t’ajudarà a relaxar, centrar i obrir la teva ment, fet que es notarà en la teva feina i vida diària.


Horari i lloc:
Divendres de 19 a 21h, al parc de la Maternitat.
Dimarts de 11:15 a 12:45h, al parc de la Maternitat.
El preu és de 30€ al mes.


La força està al teu interior, aprèn a utilitzar-la.  



diumenge, 19 de juny de 2016

Com fer germinats

A la primavera és una època ideal per a prendre germinats, ens donen molta energia i tenen una acció depurativa sobre el fetge i l’organisme.

Elaboració de germinats de llenties:
Deixem les llenties ecològiques en remull durant una nit.
L’endemà traiem l’aigua, les esbandim i les deixem humides sobre una base o en un pot de vidre. Les tapem amb un drap i les deixem en un lloc càlid i sense gaire llum (a la cuina una mica amagades).
Durant tres dies les hem d’anar humitejant dos o tres cops al dia. El tercer dia deixem que els toqui la llum indirecta del sol per tal que agafin una mica de color verd i així beneficiar-nos de les propietats de la clorofil·la.
Podem guardar-les a la nevera 3 dies.



Propietats:
La germinació fa que siguin més digestives i n’augmenta el contingut de calci, vitamines A, C, E i del grup B. Ajuden a regular el nivell de sucre en sang i redueixen el colesterol.

Es poden fer germinats de moltes llavors diferents: d’alfals, blat, cigrons ...

Podem prendre una o dues cullerades soperes de germinats al dia.


Àpali, bon profit !!